Svendborg er rutens ældste tjenestested, som har eksisteret siden 1949 og som blev udvidet væsentlig i 1964, da banen mellem Svendborg og Nyborg nedlagdes. Den næste store udvidelse skete den 2. juni 1991, da ruterne 910, 980 og 982 blev slået sammen til en rute. Rute 984 var dog blevet integreret i rute 980 i 1988.
Den 31. maj 1964 var rutebilerne nr. 994, 995 og 996 stationeret i Svendborg, som kun fik et halvt år på ruten. Det var også på dette tjenestested at de to rutebiler nr. 30 og 31 var stationeret fra 1964 til 1971, hvor de erstattedes af nr. 312 og 313, som kun fik tre år på ruten, hvilket blev standard. I 1974 blev nr. 448 og 449, med halvautomatiske Wilson-elektrogear, indsat på ruten indtil 1977, hvor man fik nr. 561 og 562, som var udstyret med Allison-automatgear, men uden turbolader. I 1979 blev de to rutebiler fra 1977 erstattet af nr. 689 og 690, også med Allison-automatgear, men denne gang med turbolader.
Indtil 1981 kørte tjenestestedets chauffører udover at køre på "hovedruten" mellem Svendborg og Nyborg, også på ruterne til Langeland, til Korinth og til Lundeborg. Desuden kørte chaufførerne om søndagen også i den rutebil som til dagligt kørte på ruten mellem Odense og Svendborg via Ørbæk, der mellem 1977 og 1981 var nr. 549.