Man skal heller ikke glemme stålvognene hvor de første kom i 1932, litra AU og CR, og de var nittede, da lysbuesvejsningen først fik sit gennembrud i 1930´erne. De første lyntog og MO-vognene fra 1935 var de første helsvejste vogne. I slutningen af 1930´erne kom de første helsvejste vogne litra AC, AV og CB, samt ikke mindst kongevognen litra S fra 1937.
Under krigen var man hos DSB meget kreativ da man havde brug for nye nærtrafikvogne, men måtte ikke bygge nogen. Det gjorde man alligevel ved at kalde det en ombygning: Man byggede nogle vognkasser til litra CL og CLE, som fik nogle træbogier på 2,5 meter fra trævogne som blev afkortet ved en ombygning til litra CP og CPE. Disse afkortede vogne, som afgav deres bogier på 2,5 meter fik nogle træbogier på 2,1 meter fra gamle kupévogne som udrangeredes. CL og CLE fik omkring 1960 følgeskab af litra CLL og CLS.
Efter
den anden verdenskrig blev der atter bygget stålvogne, som havde de samme litra, men CB
blev afløst af CC og varianten CD, som var en vogn med småbørnskupé. Mellem 1958 og
1964 kom der også nogle specielle storrumsvogne med flysæder, litra AL og BL.
Mellem 1949 og 1963 var der stationeret
blå spisevogne fra Det Internationale
Spisevognsselskab i Nyborg og de anvendtes i de
internationale tog, som til sidst kun var Nordekspressen. Nordekspressen nåede i et døgn
i marts 1961 køre fra Odense til Nyborg via Ringe og omvendt, da et godstog var afsporet
i Ullerslev, som spærrede begge spor.
I 1964
bliver de første UIC-vogne type Y leveret til DSB og det var litra B, som hurtigt fik
følgeskab af litra A fra 1966, litra AB og BD fra 1968.
Et par
vogntyper som normalt ikke dukkede op i Nyborg i de første mange år var litra Bn fra
1971, An og Bns fra 1972, som var sjællandske regionaltogsvogne, som afløste CL-vognene
der overflyttedes til Fyn og Jylland. Efter indførelsen af Intercitytogene i 1974 blev
der mindre at lave for togklargøringen i Nyborg. En overgang var der ingen piger på vagt
om eftermiddagen, mandage til torsdage.